Reparatie

Heeft u een defect aan uw schotelantenne? Wij kunnen de reparatie aan uw satellietsysteem verzorgen. Wij beschikken over de ervaring en de benodigde professionele apparatuur.

TV/DVD of iets anders defect?
Veel electronische apparaten zijn niet meer zelf te repareren, of de kosten en tijd die we er zelf in moeten steken wegen niet op tegen de prijs van uitbesteding. Er zijn ook merken die geen orginele onderdelen meer uitleveren. Veel reparaties worden dus uitbesteed naar het orginele service centrum van het betreffende merk. Doordat wij dealer zijn van bijna alle belangrijke merken hebben wij ook een goed contact met de service centra van die merken. Hierdoor kunnen wij een goede prijs en snelle afhandeling bedingen. Tevens geldt er voor diverse artikelen een huisbezoek regeling vanuit het merk. Dan komt er een monteur van het service centrum bij u aan huis voor reparatie.

Garantie: Garantie-termijnen en voorwaarden verschillen per merk/per product. Belangrijk is dat u altijd de kassabon (garantiebewijs) bewaart en zeer wenselijk de volledige originele verpakking (voor TV’s verzoeken wij u de verpakking altijd compleet incl zakken/schuim etc te bewaren, zolang als u de TV in bezit heeft, dit in verband met eventueel toekomstig transport ivm service). Vooral bij goedkope producten is het bewaren van de verpakking raadzaam. Als de producten omgeruild dienen te worden op verzoek van het merk wordt een orginele verpakking gewenst. Het is raadzaam om van elektronica de kassabon te bewaren zolang als u het product in gebruik heeft.

U kunt tegenwoordig ook tegen een zeer interessant tarief uw zekerheid verlengen tot 5 jaar. Dit gaat middels een externe verzekering. Bij deze verzekering zijn ook defecten van buitenaf gedekt. Vraag naar de voorwaarden van een dergelijke verzekering in de winkel. Is het verstandig dit te doen?? Ieder merk heeft een bepaalde verplichte coulance-periode naar aanleiding van de verwachte gebruiksduur van het aangeschafte artikel. Dat betekent dat een merk een consument tegenmoet moet komen in de kosten van reparatie bij grote defecten buiten de garantie, die eigenlijk op die leeftijd niet mogen voorkomen. Dit betekent niet dat het gratis is, maar de consument zal een korting ontvangen op de reparatieprijs naar gelang de leeftijd van het apparaat. Daarbij komen dan nog kosten voor voorrijden of het transport en administratieve kosten. U zult dus bijna altijd een bepaald bedrag buiten garantie dienen te betalen. Bij een verlengde garantie zijn al die kosten ALL in. U hoeft dus niets extra te betalen. U betaald eenmalig een premie voor de verzekering en deze zijn dus dermate interessant in prijs geworden dat u er buiten garantie normaliter in bijna geen enkel geval het product voor gerepareerd zou hebben. De vraag is echter of het product defect gaat binnen die 5 jaar verlengde zekerheid. Alle elektronica van de laatste jaren gaat minder lang mee dan vroeger het geval was, dat is nou eenmaal zo. Wij kunnen het u in de winkel toelichten. Dus het is waarschijnlijk dat er een keer in die periode een reparatie dient plaats te vinden. Dus wellicht bent u met zo’n verzekering dus goedkoper uit. Bij de verzekering is het wel zo, dat als u in het 3e,4e of 5e jaar uw toestel defect heeft, dat u dan een klein eigen risico betaald. In het 3e jaar 25,-. In het 4e jaar 35,-. In het 5e jaar 45,-. Als u uw televisie wilt verzekeren dient u dit binnen 1 maand na aankoop te doen. Dit kunt u zelf via de website van Actua registreren. U ontvangt in de winkel een brochure waarop de uitleg staat vermeld.

Zoals reeds eerder vermeld:
Voor een LED televisie kunnen wij u dringend adviseren de complete verpakking zo lang te bewaren als u het scherm in uw bezit heeft. Compleet betekent: De doos met schuim, zakken etc…Dit in verband met eventueel toekomstig transport. De orginele doos is namelijk de beste, veiligste en goedkoopste manier van verpakken.

Heeft u een defect product dat bij ons is aangeschaft?
Dan is het buiten garantie ook raadzaam om eerst contact met ons op te nemen. Wij zijn er niet alleen voor verkoop. We lossen het probleem graag netjes voor u op. Bij grote klachten zijn wij er voor u om coulance bij het merk aan te vragen zodat alles geregeld wordt zoals het behoort. De klacht zo snel en goed mogelijk verholpen en het kostenplaatje zo laag mogelijk houden. Een zeer belangrijke service die persoonlijk door ons wordt uitgevoerd. Een tevreden klant is het belangrijkste. Dat is de beste reclame naast onze zeer concurrerende en in 95% laagste prijzen voor uw televisie, satsysteem & DVD. Natuurlijk kunnen wij ook uw reparatie verzorgen als het product niet bij ons is aangeschaft (dit geldt echter niet voor garantie en coulance gevallen).

Wij dragen er zorg voor dat uw product snel op de juiste plaats is en houden voor u in de gaten dat het product zo snel mogelijk weer gerepareerd bij u terug is. Wij bemiddelen voor u bij grote/lastige defecten of herhaling van een klacht. Wij nemen dan voor u contact op met de importeur van het merk en het reparatiebedrijf om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Als u uw reparatie aanbiedt, streven wij ernaar dat die binnen 24 uur naar het reparatie centrum verstuurd wordt.

Tevens houden wij voor u de kosten in de gaten. De gemiddelde doorlooptijd van een reparatie is verschillend per productgroep. Meestal duurt het 10 tot 15 werkdagen. Daar wij afhankelijk zijn vragen wij om uw begrip mocht het een keer iets langer duren door bijvoorbeeld levertijd van een onderdeel,vakantie’s of drukte. Wij houden de status van uw reparatie bijna dagelijks in de gaten en zullen het service centrum waar nodig contacteren om er spoed achter te zetten. Wij beschikken over diverse bruikleen-apparaten om het ongemak tot een minimum te beperken.

Per reparatie is er een bepaalde prijsopgavegrens, een bedrag waaronder er tot reparatie wordt overgegaan en waarboven de kosten eerst met u overlegd worden. Bij ongerepareerd retour betaald u altijd de onderzoek en transport kosten. Voor meer informatie over deze bedragen bel, mail of bezoek ons (contactgegevens).

Alle elektronica kan en zal ooit defect gaan. Binnen garantie, net buiten garantie of na vele jaren. Een keer of meerdere keren. Wij vragen hiervoor uw begrip. Het kan immers gebeuren. Bij eventuele ontevredenheid of teleurstelling vragen wij u om hier menselijk over te communiceren. Het belangrijkste is natuurlijk dat u de klacht zo spoedig mogelijk bij ons meldt. Wij zullen ons uiterste best doen om het zo snel mogelijk, reeel, en naar tevredenheid binnen de mogelijkheden op te lossen.

Het is belangrijk dat u zoveel mogelijk plezier van uw aankoop heeft.
Een tevreden klant is voor ons de motivatie in ons werk.

Met vriendelijke groet,

Ivo en Rian Stevens
Stevens Televisies Budel-Schoot

 

Top
detelevisiespecialist.nl